Grietje Postma van 10 oktober 2021 tot en met 12 december 2021

De tentoonstelling omvat nieuw werk van Grietje Postma. Ja, wie herinnert zich niet de succesvolle tentoonstelling en het prachtig boek van Grietje Postma, dat helaas is uitverkocht. Grietje Postma maakt de Vriendenprent 2021 van de Stichting Nobilis. Vrienden kunnen zich aanmelden voor een minimale donatie van dertig euro. Op dit moment telt de Vriendenorganisatie 192 vrienden en vriendinnen. Vrienden worden uitgenodigd voor alle activiteiten van de Stichting Nobilis, krijgen kortingen en de jaarlijkse Vriendenprent.

Tegelijkertijd met de tentoonstelling van Grietje Postma is er ook een tentoonstelling over de Verkade-albums en hun kunstenaars tegelijkertijd met foto’s van natuurfotografe Judith Bouma.  Zij verzorgt samen met Pieter Jonker een lezing met PowerPointpresentatie (op aanvraag voor groepen). In die presentatie wisselen foto’s van de aquarellen van planten, dieren, vogels en insecten uit de Verkade-albums (die ook in het Fochtelooerveen voorkomen) af met foto’s van Judith Bouma van diezelfde levende natuur. Groepen kunnen zich aanmelden voor zo’n presentatie (wordt gehouden in het Dorpshuis) die dan vervolgt wordt met een bezoek aan de tentoonstelling van Grietje Postma en de tentoonstelling van de Verkade-albums en de natuurfoto’s van Judith Bouma in het naastgelegen centrum voor prentkunst.