cees-andriessen

Cees Andriessen – Aspecten

In 2020 viert Cees Andriessen, prentkunstenaar en tekenaar te Apeldoorn, zijn tachtigste verjaardag. In dit boek niet alleen aandacht voor zijn houtsnedes uit de periode van 2010-2016 en zijn linosnedes uit de periode 2011-2017. In Cees Andriessen. Aspecten naast een biografie ook een uitvoerige bibliografie en een overzicht van zijn tentoonstellingen. Een inleiding van mevrouw Jeannette Brabenetz MA van Kunstmuseum Albstadt. Ook een overzicht van de veel gezochte affiches van zijn tentoonstellingen in de periode 1982-2015. Het boek is prachtig vormgegeven door Harald Slaterus. Kortom een boek dat in geen enkele boekenkast mag ontbreken van de liefhebbers en verzamelaars van het werk van Cees Andriessen. Sinds 1991 verwerft Stichting Nobilis met grote regelmaat prenten van de prentkunstenaar, die veel aandacht kreeg in Duitsland.

Auteur: Jeannette Brabenetz, redactie Bonnie Andriessen, uitgegeven door Stichting de Witte Mier, Apeldoorn.

2017, 112 pagina’s met 104 afbeeldingen in kleur

Prijs: € 25,00 + porto.